پشم سنگ

ديجيتال ماركتينگ

۵ بازديد

براي خيلي از ما پيش آمده كه بپرسيم پشم سنگ چيست؟ و از چه موادي ساخته شده است؟

پشم سنگ در حقيقت يك پوشش و عايق صوتي و حرارتي مي باشد كه با الياف معدني بوده و ماده اوليه تشكيل دهنده پشم سنگ بازالت است كه از گروه سنگ هاي آذرين مي باشد و از باز مانده هاي فعاليت آتشفشان است براي ساختن و توليد پشم سنگ بازالت را در دماي مشخصي از 1500درجه سانتي گراد ذوب ميكند با استفاده از روشهاي خاص آن را به اليافي بسيار ريز با قطر ميكروني تبديل مي كند.

97% كل محصول پشم سنگ را اين الياف تشكيل مي دهد، 3%  باقي مانده رزين و روغن هاي مورد نياز براي فرم دهي الياف متناسب با نوع محصول مورد نياز مي باشد. 

 

معرفي انواع پشم سنگ

انواع مختلف پشم سنگ كاركرد يكساني داشته و به‌عنوان عايق صدا و حرارت به كار مي‌روند. بااين‌حال ساختار آنان متفاوت بوده و براي استفاده در برخي صنايع مناسب هستند. شناخت انواع پشم سنگ كمك مي‌كند تا بهترين انتخاب را داشته باشيد. ما در ادامه به بهترين و كاربردي‌ترين مدل‌هاي اين عايق مي‌پردازيم.

 

انواع پشم سنگ

نواع پشم سنگ در برابر عواملي همچون سروصدا، حريق و حرارت مقاومت مي‌كنند. ماده اصلي پشم سنگ، سنگ بازالت است كه در فرآيندهاي پيچيده حرارت ديده و ذوب گشته است. الياف به‌دست‌آمده از اين سنگ آتش‌فشاني، دوام و طول عمر بالايي دارند و به‌عنوان پوشش عايق در صنايع مختلف مورداستفاده قرار مي‌گيرند. كاربرد گسترده پشم سنگ در صنايع موجب شده تا امروزه انواع مختلف آن طراحي و ساخته شود.

 

پشم سنگ ايزوترم (فله‌اي)

براي فضاهايي كه فاقد شكل هندسي هستند، همچون تونل‌ها، سردخانه‌ها، كوره‌ها و سازه‌هاي غيرمنظم، عايق پشم سنگ فله‌اي كارساز است. اين نوع عايق به شكل پشم سنگ خام و حلاجي‌شده ارائه مي‌شود و به‌عنوان عايق حرارتي و صوتي در صنايع كشتي و هواپيما، سازه‌هاي ارتعاش ساز و تجهيزات صنعتي به كار مي‌رود. در ميان انواع پشم سنگ، پشم سنگ فله‌اي قيمت پايين‌تري دارد.

 

پشم سنگ ايزوپايپ (لوله‌اي)

همان‌طور كه از نامش پيداست اين نوع پشم سنگ براي ايزوله ساختن انواع لوله به كار مي‌رود. در صنايعي همچون نفت، گاز و پتروشيمي، لوله‌هاي حاوي سيالات سرد و گرم و بخارآب توسط پشم سنگ ايزوپايپ ايزوله مي‌شوند. اين دسته از پشم سنگ‌ها داراي انواع مختلفي هستند و در ضخامت‌هاي مختلف توليد مي‌شوند. قيمت هر يك از آنان نيز با توجه به ضخامت لوله تغيير مي‌كند. انواع پشم سنگ لوله‌اي عبارت‌اند از:

 

پشم سنگ لوله‌اي پيش‌ساخته بدون روكش

پشم سنگ ايزوپايپ پيش‌ساخته با روكش كاغذ آلومينيوم ساده

پشم سنگ لوله‌اي پيش‌ساخته با روكش كاغذ آلومينيوم مسلح

 

پشم سنگ ايزوبلانكت (پتويي)

براي عايق‌كاري تجهيزات صنعتي و ايزوله كردن آنان در برابر حرارت و صوت، از پشم سنگ ايزوبلانكت استفاده مي‌شود. در ميان انواع پشم سنگ، نوع پتويي بيشترين كاركرد را در تجهيزات صنعتي، لوله‌هاي ضخيم و همچنين ماشين‌آلات سنگين دارد. در پشم سنگ ايزوبلانكت هيچ گسستگي و عامل پيوندي ديده نمي‌شود

 

سخن پاياني

انواع پشم سنگ براي ايزوله كردن فضا و يا تجهيزات در برابر صوت و حرارت به كار مي‌روند. استفاده از اين نوع عايق به جهت ايمني و دوام بالاي آن مقرون‌به‌صرفه است. شما مي‌توانيد انواع مختلف اين نوع عايق را با بهترين كيفيت ساخت و مناسب‌ترين قيمت از مجموعه KTA تهيه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.