تعميرات انواع رايانه

ديجيتال ماركتينگ

۱۲ بازديد

بالا نيامدن كامپيوتر، هنگ كردن، كند شدن يا روشن نشدن اين دستگاه و هر مشكل ديگري كه براي كامپيوتر به وجود مي‌آيد هم مي‌تواند به دلايل نرم‌افزاري باشد و هم سخت‌افزاري. براي مثال ويروسي شدن كامپيوتر، نصب بدافزارها بر روي اين دستگاه از دلايل نرم‌افزاري بوت نشدن و هنگ كردن اين سيستم هستند.

مجموعه دلتا فيكس با بهره‌مندي از پرسنلي مجرب، كارآزموده و با تكيه‌بر سال‌ها تجربه، خدماتي تخصصي و حرفه‌اي درزمينهٔ تعميرات انواع رايانه ارائه مي‌دهد. تفاوتي ندارد رايانه شما از چه نوع باشد و دقيقاً در كدام بخش دچار اختلال شده باشد. ما خرابي انواع رايانه را با دقت تمام بررسي مي‌كنيم تا علت بروز مشكل را كشف كنيم. در قدم بعد با استفاده از تجهيزات پيشرفته اختلال پيش رو را برطرف مي‌كنيم.

 

در عصر حاضر رايانه يكي از تجهيزات ضروري به شمار مي‌آيد. براي بسياري از افراد رايانه عضوي جداي ناپذير از زندگي كاري به شمار مي‌آيد. انواع مختلف رايانه كه شامل لب تاب نوت بوك، كامپيوتر شخصي، سرور و ابركامپيوترها مي‌شوند، در اثر استفاده نادرست، فعاليت مخرب بدافزارها و سپري شدن طول عمر مفيد، عملكرد مطلوب خود را از دست مي‌دهند. در اين زمان تعميرات انواع رايانه اهميت پيداكرده و حياتي مي‌شود.

 

تعمير CPU يارانه

سي پي يو از ديگر اجزاي اصلي يارانه به شمار مي‌آيد كه خرابي آن عملكرد اصلي كامپيوتر را تحت تأثير قرار مي‌دهد. CPU در انواع يارانه وظيفه پردازش و محاسبه عمليات‌هايي كه در كامپيوتر رخ مي‌دهد را به عهده دارد. براي تعميرات انواع رايانه در بخش سي پي يو لازم است به ميزان خرابي آن پي برد.

 

درصورتي‌كه سي پي يو در اثر جابه‌جايي نادرست كامپيوتر، اصابت ضربه و يا نفوذ آب خراب‌شده باشد، قابل تعمير است در اين حالت كاربران با علائمي همچون سرعت پردازش پايين و هنگ كردن‌هاي متوالي روبرو مي‌شوند. اين در حالي است كه خرابي CPU در اثر نوسان برق، باعث سوختگي آن شده و تعمير آن را بي‌اثر مي‌سازد. در اين حالت تعويض سي پي يو كارساز خواهد بود.

 

تعميرات رم رايانه

ميزان سرعت لب تاب و امكان دسترسي به داده‌هاي مختلف توسط رم فراهم مي‌شود. پيداست كه خرابي رم منجر به كاهش سرعت كامپيوتر شده و كار با آن را دشوار مي‌سازد. اين بخش از دستگاه در تكامل با CPU فعاليت مي‌كند و خرابي آن پردازنده را نيز تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

رم در انواع يارانه در اثر نوسان برق، نفوذ رطوبت و يا گردوغبار و همچنين جابجايي نامناسب خراب مي‌شود. براي تشخيص خرابي رم لازم است علائمي همچون موارد زير را دنبال كنيد:

 

كند شدن سرعت كامپيوتر

هنگ كردن مداوم يارانه

نمايش مداوم صفحه‌اي آبي‌رنگ

نمايش خطا در هنگام باز كردن فايل‌ها

عدم نمايش صحيح ميزان رم

 

تعمير برد پاور

انواع يارانه از يك برد پاور و يا منبع تغذيه براي تأمين برق موردنياز خود بهره برده‌اند. اين بخش از كامپيوتر تأثير بسزايي در عملكرد آن مي‌گذارد و براي روشن نگه‌داشتن كامپيوتر و فعاليت قطعات مختلف آن به كار مي‌رود. در يك كلاه ساده مي‌توان گفت برد پاور پلي ارتباطي براي تبديل ولتاژ برق شهري به ولتاژ موردنياز يارانه است.

 

ازاين‌رو خرابي آن كاركرد كلي يارانه را تحت شعاع قرار مي‌دهد و مانع از روشن شدن دستگاه مي‌شود. تعميرات انواع رايانه به‌منظور تعمير و احيا برد، بسيار تخصصي است و نياز به مهارت ويژه تعميركار دارد. در حالتي كه منبع تغذيه رايانه در اثر نوسان برق سوخته باشد، تعمير آن كارساز نيست و نياز به تعويض خواهد داشت.

 

تعمير مادربرد

بخش ديگري از تعميرات انواع رايانه به رفع خرابي در مادربرد اختصاص مي‌يابد. تعمير و احيا مادربرد يك فرآيند كاملاً تخصصي است كه مي‌بايست تحت نظر يك تعميركار زبده و كار بلد صورت بگيرد. ازآنجايي‌كه تمامي اجزاي لب تاب و كامپيوتر با مادربرد ارتباط دارند، خرابي اين بخش از كامپيوتر به عملكرد ساير بخش‌ها نيز آسيب مي‌زند. درصورتي‌كه فن و يا هارد لب تاب روشن شود، اما نمايشگر همچنان خاموش بماند، عدم فعاليت رايانه خبر از خرابي مادربرد مي‌دهد.

 

تعميرات انواع رايانه در بخش مادربرد به ميزان خرابي آن بستگي دارد. درصورتي‌كه ايرادات مربوط به بخش‌هاي فرعي و اتصالات آن باشد، خرابي مادربرد قابل تعمير است. اين در حالي است كه آسيب‌هاي ناشي از سوختگي مادربرد و يا مشكلات به وجود آمده در مدار غيرقابل تعمير بوده و نياز به تعويض دارد.

 

تعمير هارد رايانه 

همان‌طور كه مي‌دانيد در عموم سيستم‌هاي هوشمند، هارد وظيفه ذخيره‌سازي و خوانش اطلاعات را به عهده دارد. ازاين‌رو يكي از بخش‌هاي اصلي يارانه به شمار مي‌آيد كه دائماً در حال كار و فعاليت است. چراكه مدام اطلاعات شخصي كاربر را ذخيره كرده و آن‌ها را به ساير سيستم‌ها انتقال مي‌دهد.

 

تعميرات انواع رايانه در بخش‌هارد، از طريق نرم‌افزاري برطرف مي‌شود. هارد ها عمدتاً در اثر اصابت ضربه، بالا رفتن دماي كيس و نوسان برق خراب مي‌شوند. تعمير هارد در حوزه‌هاي مختلف انجام مي‌شود كه شامل موارد زير است:

 

تعمير هارد با خرابي Read

تعمير هاردديسك باوجود بدسكتور

تعمير هارد با پيغام فرمت ديسك

ريكاوري اطلاعات پاك‌شده انواع هارد

تعمير هارد با برد سوخته

تعميرات هارد با مشكل كند بودن عملكرد

تعمير مشكل عدم شناسايي هاردديسك

تعمير هارد ضربه خورده

تعميرات هارد با مشكل فرم وير براثر دست‌كاري

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.