۱۶ بازديد

اسپري فوم اسفنجي پلي يورتان روشي آسان و سريع براي استفاده از فوم پلي يورتان در موارد مختلف است كه امروزه در قوطي‌هاي فلزي عرضه مي‌شود. شما مي‌توانيد اين محصول را به صورت گان دار و شلنگي تهيه نموده و مورد استفاده قرار بدهيد.اين اسپري كاربردها و مزاياي بسياري دارد. بنابراين ما قصد داريم در اين مقاله به بررسي در اين زمينه بپردازيم. پس با ما همراه شويد.

 

اسپري فوم اسفنجي پلي اورتان چيست؟

اين محصول يك ماده شيميايي كارآمد است كه براي عايق كردن و آب بندي مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

اسپري فوم اسفنجي پلي اورتان به صورت تركيبي نيمه جامد در سطوح مختلف اسپري مي‌شود سپس در مجاورت هوا و رطوبت سفت و سخت مي‌شود. از اين رو بهتر است قبل از استفاده سطح مورد نظر را كمي مرطوب كنيد. همچنين يادتان باشد تا قبل از سفت شدن مواد در مكان مورد نظر، به فوم دست نزنيد.

 

انواع اسپري فوم پلي اورتان 

اين نوع اسپري‌ها در 2 نوع مختلف توليد و عرضه مي‌شوند از جمله

 

اسپري فوم پلي اروتان سلول باز

اسپري فوم پلي اورتان سلول بسته

اسپري عايق سلول باز به صورت فوم پاششي است كه منافذ آن اندكي باز هستند. از آنجايي كه مقدار كمي از مواد شيمايي در اين نوع اسپري به كار رفته، قيمت آن نيز بسيار مناسب‌تر است. ضمن اينكه براي بخار و رطوبت عايق خوبي نيست و اغلب از آن در فضاهاي بسته استفاده مي‌كنند.

 

اسپري عايق فوم سلول بسته‌تراكم بسيار بالاتري دارد و منافذش نسبت به سلول باز ريزتر و بسته‌تر است.

 

به همين دليل مي‌توان از آن به عنوان يك عايق بسيار كارآمد در برابر آب، رطوبت و بخار در تمامي فضاها به ويژه فضاي باز استفاده كرد.

 

مهم ترين كاربردهاي اسپري فوم پلي يورتان

از آنجايي كه اسپري فوم اسفنجي پلي يورتان در ابتدا به صورت نيمه جامد در سطح وارد مي‌شود سپس حجم آن افزايش يافته و سفت و سخت مي‌شود. به همين دليل در بسياري از درزها و شكاف‌ها كه نياز است آب بندي و عايق كاري شود كاربرد دارد. از مهم ترين موارد استفاده از اسپري فوم اسفنجي مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:

 

عايق كاري بين ديوارهاي داخلي

عايق كاري زيرسقف

عايق كاري بين طبقات

عايق كاري سرويس بهداشتي

عايق كاري استوديو موسيقي

صنعت يخچالسازي

عايق كاري سوله

درزگيري انواع چهارچوب و در و پنجره

درزگيري زيرشيرواني و ايرانيت

ويژگي هاي فوم پوششي پلي اورتان

از مهم ترين ويژگي هايي كه مي‌توان براي اسپري عايق پلي اورتان نام برد آنتي باكتريال بودن آن و مقاومت بالايش در برابر آب است. همچنين بايد گفت اين فوم پوششي

 

قابليت رنگ آميزي دارد.

قدرت چسبندگي و پوشش دهي بالايي دارد.

گازهاي موجود در آن سازگار محيط زيست است.

وزن بسيار كمي دارد.

ضمن اين كه استفاده از آن در اتلاف انرژي نيز نقش بسزايي دارد و مي‌توانيد علاوه بر تعادل هواي داخل ساختمان مبالغ كمتري را براي انرژي‌هاي مصرفي خود بپردازيد.

 

سخن پاياني

 

امروزه استفاده از اسپري فوم اسفنجي به دلايل مختلفي از جمله استفاده سريع و آسان با استقبال خوبي روبرو شده است. همچنين بايد گفت از آنجايي كه اين نوع فوم پوششي در هر مكان و شرايطي قابل استفاده است از اين رو جايگزين ديگر نمونه‌هاي عايق بندي در بازار شده است.

 

ضمن اينكه مي‌توانيد حجم بالايي را در كمترين زمان عايق بندي نموده و به سرعت نتيجه دلخواه را دريافت نماييد.

 

همچنين خوب است بدانيد فوم پلي يورتان از نظر مقاومت و طول عمر نيز در شرايط خوبي قرار دارد و مي‌توانيد ساليان سال با خيالي آسوده از آن استفاده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.